Wednesday 24 February 2010

E-Lawyer #2

Παραχώρηση επικυρωμένου εισιτηρίου στο μετρό


ΣΧΟΛΙΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Στάθης είπε...

Ο τίτλος μεταφοράς δεν είναι μεταβιβάσιμος. Όχι μόνο στο Μετρό, αλλά γενικά.


e-Lawyer είπε...

@Στάθης
Για δώσε μας νομοθεσία που να είναι σύμφωνη με το Σύνταγμα επί του αμεταβίβαστου του τίτλου μεταφοράς στο Μετρό.


Στάθης είπε...

«για δώσε μας νομοθεσία που να είναι σύμφωνη με το Σύνταγμα επί του αμεταβίβαστου του τίτλου μεταφοράς στο Μετρό.»

Αγοράζεις το εισιτήριο και έχεις δικαίωμα μετακίνησης στο δίκτυο του ΟΑΣΑ για 90 λεπτά. Αν αρχίσεις να το δίνεις δεξιά και αριστερά, στερείς έσοδα από τον οργανισμό και θέτεις συνειδητά σε κίνδυνο την ποιότητα των υπηρεσιών στους συμπολίτες σου.

Το ίδιο το Σύνταγμα είναι αρκετό, λοιπόν. Η καταχρηστική άσκηση δικαιώματος απαγορεύεται.


e-Lawyer είπε...

Επομένως συμφωνούμε ότι δεν υπάρχει νόμος που ποινικοποιεί τη συμπεριφορά.


Στάθης είπε...

«Επομένως συμφωνούμε ότι δεν υπάρχει νόμος που ποινικοποιεί τη συμπεριφορά.»

Έγραψα πως το ίδιο το Σύνταγμα απαγορεύει την καταχρηστική άσκηση δικαιώματος. Το Σύνταγμα είναι ο θεμελιώδης νόμος της χώρας.


e-Lawyer είπε...

Το οποίο Σύνταγμα αναφέρει ότι ουδεμία ποινή επιβάλλεται αν δεν προβλέπεται από νόμο.


Στάθης είπε...

Ο ΟΑΣΑ πουλάει την υπηρεσία για 90 λεπτά, σε άτομο που δεν θα καταχραστεί το δικαίωμα μετακίνησής του. Άρα δεν μπορεί να το δίνει σε άλλους. Επιπλέον, όποιος το αποδέχεται, έχει πρόθεση για να μην καταβληθεί αντίτιμο. Όλα προβλέπονται.


Στάθης είπε...

Το εισιτήριο δίνει δικαίωμα μετακίνησης στο δίκτυο των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνα "ως" 90 λεπτά από τη στιγμή της επικύρωσης. Όχι "για" 90 λεπτά. Αν το εισιτήριο ίσχυε "για" 90 λεπτά, θα αναγραφόταν ξεκάθαρα σε αυτό και θα υπήρχε μηχανισμός ελέγχου εισόδου-εξόδου, ώστε να τεκμηριώνεται η διάρκεια χρήσης σε κάθε μετακίνηση, με εκτύπωση της ώρας. Αυτό προϋποθέτει μπάρες ασφαλείας και με τη νοοτροπία που έχουμε, θα τις υποστούμε. Τότε κάποιοι θα μιλήσουν για οργουελιανό κράτος, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία.

Παλιά, οι επιβάτες έπρεπε να παίρνουν ξεχωριστά εισιτήρια για τα διάφορα μέσα. Δεν είδα κανέναν να ζητάει ρέστα επειδή κατέβηκε στην επόμενη στάση και χρησιμοποίησε λίγο το εισιτήριό του. Αυτή η συμπεριφορά άρχισε μετά από το ενιαίο εισιτήριο του ενός ευρώ. Δεν νοείται λογική "ταξίδεψα μισή ώρα, μου χρωστάτε μία". Ούτε στο Μετρό, ούτε κάπου αλλού. Αν πάρεις εισιτήριο τραίνου για Θεσσαλονίκη και κατέβεις στο Πλατύ, δεν θα έχεις επιστροφή χρημάτων. To ίδιο ισχύει και σε όλες τις πολιτισμένες χώρες του κόσμου, για όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Δεν ανακαλύψαμε τον τροχό στην Ελλάδα.

Με την μεταβίβαση του τίτλου μεταφοράς και εκχώρηση του δικαιώματος μετακίνησης σε άλλον επιβάτη, ο αρχικός αγοραστής μειώνει κατά 50% τα έσοδα του οργανισμού. Αν δεν είναι αυτή κατάχρηση, δεν ξέρω τι είναι. Η αποδοχή από τον άλλο επιβάτη, δείχνει ξεκάθαρα πρόθεση, η οποία τιμωρείται κατά τα προβλεπόμενα.


e-Lawyer είπε...

Τι θα πει "ως" κι όχι "για" 90 λεπτά;
Προφανώς και η υπηρεσία αγοράζεται ως πακέτο, προφανώς κανείς δεν θα ζητήσει ρέστα, προφανώς όλα αυτά είναι άσχετα με το θέμα μας.

Το οποίο είναι ότι η παραχώρηση εισιτηρίου ΔΕΝ στοιχειοθετεί το αδίκημα του 392 ΠΚ όπως ανακριβώς γράφει η πίσω πλευρά του εισιτηρίου.

Οι μπάρες τι σχέση έχουν με τον Όργουελ;

Εδώ ολοκληρώνεται ο επιτρεπτός σχολιασμός σε όσους έχουν ήδη τοποθετηθεί πλειστάκις επί του θέματος και θα αναρτηθούν μόνο σχόλια όσων έχουν να προσθέσουν κάτι νέο στο διάλογο.



ΣΧΟΛΙΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ


«Τι θα πει "ως" κι όχι "για" 90 λεπτά;»

Θα πει πως δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις το εισιτήριο π.χ. "για" 16 λεπτά κάθε ημέρα, τις καθημερινές (αθροιστικά 90 λεπτά τις εργάσιμες ανά εβδομάδα), αλλά "ως" 90 λεπτά από τη στιγμή της αρχικής επικύρωσης του εισιτηρίου. Όπως σε ένα γυμναστήριο μπορείς να αγοράσεις πακέτο 10 επισκέψεων για μια συγκεκριμένη υπηρεσία, ή μηνιαία συνδρομή που σου παρέχει μέχρι 10 επισκέψεις το μήνα. Στην πρώτη περίπτωση, μπορεί να χρησιμοποιήσεις αυτές τις επισκέψεις σε 3, 5, 9 μήνες. Στη δεύτερη, σε ένα από τη στιγμή που θα κάνεις την πρώτη.

«Προφανώς και η υπηρεσία αγοράζεται ως πακέτο, προφανώς κανείς δεν θα ζητήσει ρέστα, προφανώς όλα αυτά είναι άσχετα με το θέμα μας.»

Δεν συμφωνούν όλοι οι σχολιαστές στο "προφανώς". Το δικό μας "προφανώς" δεν είναι το δικό τους. Κάποιοι υπολόγισαν πόσα λεπτά του ευρώ δεν χρησιμοποιούν.


«Το οποίο είναι ότι η παραχώρηση εισιτηρίου ΔΕΝ στοιχειοθετεί το αδίκημα του 392 ΠΚ όπως ανακριβώς γράφει η πίσω πλευρά του εισιτηρίου.»

Όποιος μπαίνει σε ΜΜΜ, πρέπει να πληρώσει αντίτιμο. Όποιος αποδέχεται ήδη επικυρωμένο εισιτήριο, έχει πρόθεση να μην πληρώσει αντίτιμο. Αυτό τιμωρείται.

«Οι μπάρες τι σχέση έχουν με τον Όργουελ;»

Επειδή η απώλεια εσόδων θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε ζημιά την ΑΜΕΛ, η εταιρεία σκέφτεται να τοποθετήσει μπάρες εισόδου-εξόδου. Τότε είμαι σίγουρος πως κάποιοι "Ρομπέν των εισιτηρίων" θα βγουν να πουν πως μας αντιμετωπίζουν ως κοπάδι, αλλά θα φταίνε οι ίδιοι για ένα σκληρότερο και χειρότερο αισθητικά μέτρο.

«Εδώ ολοκληρώνεται ο επιτρεπτός σχολιασμός σε όσους έχουν ήδη τοποθετηθεί πλειστάκις επί του θέματος και θα αναρτηθούν μόνο σχόλια όσων έχουν να προσθέσουν κάτι νέο στο διάλογο.»

Ο διάλογος προϋποθέτει περισσότερα από ένα πρόσωπα. Η θέση του ιστολογίου είναι πως ο διαμοιρασμός των εισιτηρίων είναι "πράξη διαμαρτυρίας που συμβαίνει σε δημοσιότητα" και "εμπίπτει λοιπόν στην ελευθερία της έκφρασης". Αυτή η θέση είναι απολύτως λανθασμένη και δεν έχει αντικρουστεί επιτυχώς.

No comments:

Post a Comment